Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 10 december 2011

Goulashsoep/Goelasjsoep

Deze overheerlijke goelasj/goulashsoep heb ik als volgt bereid:

  • 50 groter boter
  • 3 uien, gepeld en kleingesneden
  • 3 teentje knoflook, uitgeperst
  • ca. 750 gram runderlappen, grof gesneden
  • 1 eetlepel paprikapoeder
  • 2 theelepels karwijzaad (kummel)
  • zout,
  • 3 groentebouillonblokjes, vlees mag ook hoor ....
  • zwarte peper uit de molen
  • 500 gram aardappelen, geschild en in blokjes gesneden
  • setje paprika's (rood, geel en groen), schoongemaakt en in stukjes gesneden
  • 4 tomaten ,in stukjes gesneden
  • 1 blik tomatenblokjes
  • 1 pak goulashsoep van Honig
  • handje vermicelli, maar macaroni kan ook (dat had ik niet in huis)
  • ca. 3 liter water

Verhit de boter in een pan en fruit hierin de uien en de knoflookteentjes circa 3 minuten. Voeg het vlees toe en bak de blokjes rondom lichtbruin. Roer het paprikapoeder, de karwijzaadjes en zout en peper (naar smaak) door het vleesmengsel. Voeg 1 liter water toe en laat het vlees in ca. 1,5 à 2 uur gaar koken.

Voeg nu het soeppakje van erbij en roer even door. Als het kookt doe je er 2 liter water, de paprika's , tomaten en de aardappelen bij, evenals het tomatenblokjesblikje (wat een woord) en laat de soep nog zo'n 30 minuten koken, totdat de aardappelen bijna gaar. O ja vergeet niet de vermicelli/macaroni .....

Lekker met stokbrood.

De hele familie kan er van mee-eten....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten