Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 28 november 2010

Salade met kip, sinaasappel en noten

Dit is een heerlijke magere salade!!!!

Ingrediënten:

Sinaasappeldressing
  • geraspte schil en sap van 2 sinaasappels
  • 2 eetlepels witte wijnazijn
  • 5 eetlepels olijfolie
  • 3 eetlepels verse dragon, in repen en anders 1 theelepel gedroogde dragon (dragon heeft een lichte anijssmaak)
  • 1 grote eidooier
  • 1 theelepel suiker of honing
Salade
  • 350 gram gerookte kip, in dobbelsteentjes
  • 2 sinaasappels
  • 2 grote struiken witlof, grof gesneden
  • 50 gram pecannoten of walnoten, licht geroosterd en grof gehakt
  • 1 eetlepel dragonblaadjes (garnering)
Alle ingrediënten voor de dressing door elkaar kloppen.
Kip in een schaal leggen, dressing erover schenken. Kip afdekken en in koelkast leggen.
Sinaasappels dik schillen, in dikke plakken snijden en ontpitten.
Witlof in een platte schaal leggen en kip, en dressing erover verdelen.
Sinaasappelschijven erop leggen en noten erover strooien.
Salade garneren met dragonblaadjes.

Lekker met stokbrood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten