Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 5 november 2011

'Mijn' Indische gehaktschotel - 2 personen

ca. 200 gr mager rundergehakt
1 ui, gesnipperd
1 tomaat, in stukken gesneden
2 flinke eetlepels satésaus (hot)
peper en zout naar smaak
1/2 zakje voorgekookte krieltjes (eventueel kleingesneden)
2 eetlepels seroendeng

Verwarm de oven voor op 200 ºC.
Verhit een wok (zonder olie). Bak het gehakt in 3 min. rul in het eigen vet. Voeg de gesneden ui toe en bak 2 min. mee. Meng de tomaat, de satésaus en peper naar smaak erdoor.
Voeg de voorgekookte krieltjes toe en roer om.
Schep dit mengsel in ovenschaal.
Strooi de seroendeng erover.
Bak de schotel in de oven in ca. 25 min. goudbruin en gaar.

Lekker met een frisse salade....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten