Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

dinsdag 7 november 2017

Zuurvlees (Zoervleisj) in de slow cooker

Zuurvlees Zoervleisj voor de slow cooker

Zuurvlees lijkt een beetje op hachee, maar dan effe anders!!! 
Naar een recept uit de Streekkeukens van Nederland van AH, 
speciaal bereid voor de slow cooker!

4 personen

1 dag van tevoren voorbereiden

5 uur in de slow cooker: 1 uur op HIGH en 4 uur op LOW


  • ·         600 gr doorregen runderlappen
  • ·         Zout, (versgemalen) peper
  • ·         2 dl witte-wijnazijn
  • ·         2 laurierblaadjes
  • ·         3 kruidnagels
  • ·         3 middelgrote uien
  • ·         50 gr boter
  • ·         ½ eetlepel appelstroop
  • ·         2 plakken ontbijtkoek
  • ·         1 blokje rundvleesbouillon, verkruimeld
  • ·         Keukenpapier, braadpan
  • ·         Aardappelmeel (optioneel)


Voorbereiden:
Runderlappen door de slager in grove stukken laten snijden en bestrooien met zout en peper. In kom azijn mengen met 2 dl water, laurier en kruidnagels en vlees erdoor scheppen. Vlees afgedekt minimaal 12 uur in koelkast zetten.

Bereiden:
Uien pellen en in ringen snijden. Vlees uit de marinade halen en droogdeppen met keukenpapier; marinade bewaren. In braadpan boter verhitten en vlees aanbraden (doe dit in tweeën) en leg jet vlees dan in de slow cooker. Doe de slow cooker aan en leg hierop de uien, stroop, ontbijtkoek, bouillontablet en de helft van de marinade. Deksel op de pan: ¾ uur à 1 uur op High en 4 uur op Slow. Eventueel binden met aardappelmeel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten