Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 27 januari 2019

Snelle Bamisoep - Bami Kuah



4 personen
Bereidingstijd: 15 minuten

Ingrediënten:

  • 3 teentjes knoflook, geperst
  • 2 eetlepels olie
  • 1 pot kippenbouillon
  • ¼ groene kool of ½ spitskool (ragfijn gesneden, gewassen en uitgelekt)
  • 8 nestjes mie (grote eters meer) vissaus naar smaak
  • citroensap naar smaak
  • 4 hard gekookte eieren, gehalveerd
  • 4 eetlepels gefruite uitjes
  • eventueel 1 eetlepel ketjap manis naar smaak
  • liefhebbers ook nog sambal

Bereiding:

  • Kook de mie volgens de beschrijving op de verpakking en voeg 1 eetlepel olie toe om plakken te voorkomen.
  • Verwarm de pot bouillon en voeg net zoveel water toe als op de pot staat aangegeven. Voeg vissaus en citroensap toe.
  • Fruit de knoflook in de olie.
  • Als de bouillon heet is doe je de kool er 1 à 2 minuten in. Knoflook erbij en schep alles op een bord met gehalveerde eieren en ieder een schep gefruite uitjes.

Voor de liefhebber kan je er sambal oelek bij serveren en een scheut ketjap manis.

Tip: ook lekker met b.v. taugeh, peultjes…

Eet ze!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten