Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

donderdag 2 september 2010

Sajoer toemis van tomaat en prei


Dit overheerlijke gerecht heb ik samengevoegd van twee recepten en is voor 2 personen!!
Gereed binnen een kwartier.

  • 3 tomaten, gewassen en in vieren gesneden
  • 1 prei, gesneden en gewassen
  • 1 kleine ui, gesneden
  • 1 teentje knof, fijngesneden
  • 1 theelepel sambal oelek (of meer naar smaak)
  • 1 theelepel trassi
  • 1 theelepel laospoeder
  • 2 eetlepels ketjap manis
  • 1 bouillonblok (zo'n kleine vierkante van Maggi)
  • olie om te bakken
Verhit de olie en fruit hierin de ui, knoflook, sambal, trassi en laos.
Voeg de prei, tomaten, de ketjap en het bouillonblokje toe met zoveel water dat het nèt onder staat en laat het zo'n kleine 10 minuten smoren.

1 opmerking:

  1. Hoi Lidy,
    Ik volg je inmiddels en hartstikke leuk dat je ook een blog bent begonnen. Ik ben helemaal weg van een nieuw Indisch kookboek en heb zojuist een stukje op mijn blog gezet. Helemaal in de stijl van jouw blog, Indisch dus!

    BeantwoordenVerwijderen