Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

maandag 13 juni 2011

California salade

Deze salade hebben wij gisteren 1e Pinksterdag gegeten bij de BBQ bij Jos en Nora.
Wij waren met ons tienen !!!

Wat er Californische aan is weet ik niet, maar iedereen vond de salade erg lekker!!!

Ingrediënten
  • 200 gr ijsbergsla
  • 1 bakje snoepttomaatjes
  • 1 stuk Granny Smith
  • 1 stuk Gala appel
  • 4 stuks bosuitjes, gesneden
  • 2 eetlepels fijngeknipte bieslook
  • 100 gr Danish Blue, verkruimeld
  • 6 plakjes Serranoham
  • 1 dl witte wijnazijn
  • 1 dl zonnebloemolie
  • 1 teentje knoflook
  • enkele takjes verse oregano
  • 2 theelepels honing
  • 1 theelepel zwarte peper

Materialen

  • kommetje om de vinaigrette te mengen en een slakom

Bereiden

Maak eerste de vinaigrette van de azijn, olie, worcestershiresaus, knoflook, oregano, honing en peper. (Dat kan eventueel geruime van te voren). Vlak voor het opdienen van het voorgerecht zet je bordjes gereed voor het uitserveren.

Was de bosuitjes en laat ze uitlekken; doe dit ook met de bieslook. Snij de Serranoham in reepjes en bak deze uit in een droge koekenpan.

Was de appels, verwijder het klokhuis, maar laat de schil er aan. Snij de appels in schijfjes en doe ze meteen in een grote schaal bij de vinaigrette (om kleuren te voorkomen). Doe de sla en de overige ingrediënten erbij en schenk de vinaigrette erover.

Verdeel de salade over de bordjes en serveer als een voorgerecht of als een salade bij de maaltijd.

Eet smakelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten