Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

woensdag 15 oktober 2014

Ayam Goreng Mentega Rasa






AYAM GORENG MENTEGA RASA
(uit het Engels vertaald = van randyface.tumblr.com)

1 kip in stukken gesneden of kipkluifjes (ongemarineerd)
2 eetlepels boter of olie
75 gram gesneden uien, gesnipperd
2 eetlepels worcestershiresaus
1 eetlepel ketjap asin
1 eetlepel ketjap mis
1 eetlepel citroensap
1 theelepel zout
2 teentjes knoflook, geperst
2 theelepels zout
1/2 theelepel peperkorrels, gekneusd/gemalen


Maak een boemboe van de uien, worcestershiresaus, ketjap asin, ketjap manis, citroensap, zout, knoflook en de peper.
Bak de kip in hete olie/boter bruin tot het droog is (en bijna gaar) en laat deze uitlekken.
Voeg de boemboe toe aan de olie/boter en fruit dit even op. Voeg dan de kip erbij een laat alles de kruiden intrekken tot de kip helemaal gaar is en het vocht bijna verdampt is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten