Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 13 februari 2016

Buikspek in ketjapsaus - Babi panggang bumbu kecap





Buikspek in ketjapsaus - Babi panggang bumbu kecap 

Ingrediënten:
600 gram buikspek
3 eetlepels ketjap asin
4 eetlepels ketjap manis
2 eetlepels ketoembar
¼ theelepel djinten
3 teentjes knoflook
zeezout
aluminiumfolie

Maak een marinade van de beide ketjaps, de ketoembar, djinten, en de knoflook.
Smeer het buikspek goed in met de marinade en laat minimaal 2-3 uur marineren; het liefst 1 hele nacht! De smaken trekken er dan beter in.

Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius. Haal het buikspek uit de marinade en laat deze uitlekken. Leg het buikspek in een ovenschaal – afgedekt met aluminiumfolie – en braad het vlees in ca. ¾ uur gaar. Haal de folie eraf en overgiet het vlees nu met de achtergebleven marinade.
Laat het vlees nu in 15-30 minuten krokant worden.

Serveer het buikspek met witte rijst en zuurkool!!! en onderstaande ketjapsaus.

Maak een ketjapsaus om er het buikspek in te dippen.

Ketjapsaus:
1 eetlepel (zelfgemaakte) sambal oelek of 5 rode pepers
4 kleine sjalotjes, fijn gesneden
4 eetlepels ketjap manis
1 theelepel limoen- of citroensap



Geen opmerkingen:

Een reactie posten