Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 6 maart 2016

Prei-/bieslooksoep
















Een lekker makkelijk en goedkoop voorafje!!!

1 liter kippenbouillon van tabletten
zout
verse zwarte peper, gemalen
4 aardappelen, geschild en gewassen, in stukjes gesneden
1 prei, in ringen gesneden en gewassen
3 eetlepels schenkroom
3 eetlepels geknipte bieslook
3 bosuitjes, fijngesneden
1 eetlepel mosterd

De bouillon met wat zout, de peper, de aardappelen en de prei ca. 1/2 uur koken.
Daarna de soep met een mixer pureren en opnieuw aan de kook brengen.
Van het vuur af de schenkroom toevoegen, de bieslook, de mosterd en bij het serveren op elk bord nog 1 eetlepel bosui.



P.S.  Op de foto ontbreekt de bosui.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten