Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

donderdag 8 juni 2017

Wortelen uit de oven met sinaasappelsap


Wortelen uit de oven met sinaasappelsap
2 personen
Voorbereiding: 10 minuten
Oventijd: ca. 40 minuten

Soms verzin ik zelf iets en dit is dus zoiets...

Ingrediënten:

Handvol wortelen (of meer naar behoefte) van een bos wortelen
Grote krielaardappelen naar behoefte 
2 bosuien
1/2 sinaasappel
olijfolie
knoflookpoeder
piri-piri-kruiden
zout
ketoembar
1 theelepel verse tijmblaadjes
1 eetlepel peterselie

Verwarm de oven voor op ca. 180 graden Celsius.
Schrap de wortelen en snijd ze de grote in de lengte doormidden. Was de wortelen en laat uitlekken.
Snijd de aardappel op ongeveer de zelfde dikte. Schil kan eraan blijven.
Snijd de wortels van de bosui eraf en verwijder de harde groene bladeren. Snijd de bosui in de lengte doormidden.

Pers de sinaasappel uit in een kom en voeg de olie, knoflookpoeder, piri-piri-kruiden, zout, ketoembar en tijm toe. Leg de wortelen en aardappelen in een ovenschaal en schenk hierover het sinaasappelmengsel. 

Zet dit zo'n 40 minuten in de oven en keer af en toe om. Het lekkerst is het als de wortelen nog een beetje stevig zijn.

Serveer de wortelen en aardappelen bestrooid met de peterselie.
Lekker met een slavink of iets dergelijks.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten