Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

woensdag 21 juni 2017

Zalm-linzensalade voor 2 personen (grote eters) - 4 personen (kleine eters)


Zalm-linzensalade
Wij hebben (2 personen) met onderstaande hoeveelheid er 2 dagen van gegeten!
Je kan er altijd nog wat stokbrood bij geven.

  • ca. 300 gram haricots verts, uiteinden eraf snijden en eventueel doormidden snijden.
  • 1 blik linzen afgespoeld en uitgelekt
  • 1 blik/zakje groene olijven
  • 125 gr cherry tomaten of andere kleine tomaatjes, doormidden gesneden
  • 1 rode ui, gesnipperd
  • 3 eetlepels olijfolie
  • 1 eetlepel azijn
  • 1 flinke theelepel mosterd
  • 40 gr veldsla
  • 2 moten warm gerookte zalm
  • peper en zout naar smaak (Let op de olijven zijn al behoorlijk zout!)
Kook de haricot verts ca. 5 minuten in kokend water, spoel af en laat af koelen.
Pluk de zalm uit elkaar in stukjes.
Maak de vinaigrette en voeg de ui erbij.
Doe alle ingrediënten in een flinke kom en schep alles goed door elkaar.

Bon appetit










Geen opmerkingen:

Een reactie posten