Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

vrijdag 13 april 2018

‘Balinese’ karbonaadjes in de slow cooker


‘Balinese’ karbonaadjes in de slow cooker
4 personen
4 uur op LOW

·         4 schouderkarbonades
·         2 eetlepels olie of braadboter
·         6 eetlepels Balinese kruidenpasta (boemboe)(basisrecept) zie deze link http://lidysrecepten.blogspot.nl/2018/03/basisrecept-voor-balinese-kruidenpasta.html
·         6 eetlepels ketjap manis
·         zout naar smaak (boemboe bevat geen zout)
·         peper 10 draaien met de pepermolen
·         mespunt nootmuskaat
·         1 à 2 eetlepels water

Maak allereerst de Balinese kruidenpasta. Je hebt nu een flinke hoeveelheid voor een paar keer. Ik heb, zoals je op mijn blog kunt zien de boemboe in kleine potjes gedaan en ingevroren. Wat ben ik daar blij mee!!!

Haal de schouderkarbonades uit de koelkast en laat even rusten.
Doe de boemboe in een kom en schenk er 6 eetlepels ketjap manis bij, met zout, peper en nootmuskaat. Is het behoorlijk dik doe er dan 1 à 2 eetlepels water bij.
Leg de karbonaadjes in de slow cooker en schep de boemboe erover.

Zet de stand op LOW en ze zijn binnen 4 uur klaar voor consumptie.
Haal ze voorzichtig eruit.

PAS WEL OP VOOR BOTJES – GEEF DIT VLEES NIET AAN KLEINE KINDEREN OF HOOGBEJAARDEN !!!

1 opmerking:

  1. Westcott Sharp's Classic Westcott Scissors Titanium
    This high titanium quartz quality Westcott scratcher titanium razor is titanium price per ounce also suitable titanium astroneer for all types babyliss titanium flat iron of applications. This razor has a unique blade cerakote titanium pattern and  Rating: 4.7 · ‎30 reviews · ‎£42.90 · ‎In stock

    BeantwoordenVerwijderen