Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 28 april 2018

Geroosterde paprikasalade


Bijgerecht
2-4 personen
1 uur bereidingstijd

Ingrediënten:
- 4 paprika’s (rood, oranje, geel en groen)
- 1 ui
- 1 teentje knoflook
- zout
- peper
- 1 theelepel komijnpoeder
- 1 theelepel paprikapoeder
- 2 à 3 eetlepels olijfolie extra virgine
- 1 eetlepel citroensap
- 1 eetlepel fijngehakte peterselie
- 1 eetlepel fijngehakte koriander
- 1 theelepel gedroogde chilipepers

Bereiding:
Verwarm de oven voor op ongeveer 200 graden. Was de paprika’s goed en maak ze droog. Doe de paprika´s in de oven en rooster ongeveer een half uur tot dat de schil aan alle kanten zwart geblakerd is.

Doe daarna de paprika´s in een schaal en dek deze af met wat folie. Laat de paprika´s een minuut of 10 afgedekt staan. Je kunt het zwarte velletje er nu zo vanaf trekken. Verwijder uiteraard de zaadjes en de zaadlijsten. Laat uitlekken. Snij nu de paprika´s in reepjes en doe deze in een schaal.  
Snij nu de peterselie en koriander heel klein en voeg dit ook bij de paprika´s. Vervolgens snijd je de ui in ringen en pers de knoflook uit. Verhit 1 eetlepel olijfolie in een pan en fruit de ui met de knoflook tot de ui zacht is en voeg het komijn- en paprikapoeder toe. Voeg dit nu bij het paprikamengsel.

Doe er wat olijfolie bij naar smaak, minimaal twee eetlepels en wat citroensap. Voeg nu ook een wat zout en peper toe aan het paprikamengsel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten