Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 5 mei 2018

Marokkaanse gehaktballetjes met Ras El Hanout in de Slow Cooker



Bereidingstijd: ½ uur - Opstijven gehakt in de koelkast 1 uur (of een nacht van tevoren)
En in de slow cooker 4 uur LOW

De Ras El Hanout is tegenwoordig in elke Supermarkt te vinden (De mijne had ik van de Aldi).

Ingrediënten:
De gehaktballetjes:
.     500 gr rundergehakt of indien verkrijgbaar lamsgehakt.
·         1 kleine ui
·         ½ rode paprika
·         Handje platte peterselie
·         zout (ik doe 1,5 eetlepel)
·         1 volle eetlepel Has El Hanout
·         1 ei
·         Paneermeel (op gevoel, moet wel wat stevig zijn, anders valt de bal uit elkaar)

De ‘bodem’ van de slow cooker die de saus gaat vormen:
·         Ca. 300 gram (of meer) rijpe geurige tomaatjes (als je ijverig bent, haal je de schillen eraf na ze 1 minuut in heet water hebben gelegen)
·         ½ rode paprika (zie boven), fijngesneden
·         1 knoflookteentje, geperst
·         1 theelepel chilivlokken (of meer naar smaak)
·         Beetje zout
·         Zwarte peper

Koriander om als de ballen klaar zijn erover te strooien.

Bereiding:
Balletjes: Doe de ui en de halve paprika in een mixer en maal ze fijn. Meng het gehakt de rest van de ingrediënten en laat een uurtje ofzo opstijven in de koelkast.
Draai balletjes ter grootte van een pingpongbal. Doe je Slow Cooker aan en leg de tomaatjes, paprika, enz. in de Slow Cooker met daar bovenop de balletjes.
Zet de Slow Cooker 3 à 4 uur op Low.

Serveer met witte rijst of couscous met boontjes of een salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten