Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

donderdag 28 juni 2018

Fusion gehaktballetjes - Italiaans / Aziatisch


4 personen - ca. 12 balletjes
Minimaal 1 uur van te voren kruiden

Als dit geen fusion is weet ik het ook niet meer.
Ik had nog een pakje Bolognesesaus (bijna over de datum); ja ik weet het het is een grote zonde om een kant-en-klaar pakje te gebruiken, maar ook ik kan de verleiding soms niet weerstaan.!
Aangezien ik ook een èchte zuinige Hollandse ben, gooi ik (bijna) nooit iets weg.

Vandaar deze combinatie – Het was heerlijk!
Crispy Prawn Chilli is een pittige sambal met knapperige stukjes garnaal!
Aan te bevelen.

Men neme:

Ingrediënten:

500 gr gehakt half om half
1 pakje Bolognesesaus (of andere Italiaanse saus uit een pakje)
1 eetlepel Crispy Prawn Chilli saus (Amazing Oriental)
1 eetlepel ketjap manis
10 draaien met de molen van gedroogde chilipepers (of gewoon sambal oelek)
1 gesnipperde ui
boter om te bakken

Bereiding:

Meng gehakt met de 'kruiden' behalve de ui. Laat minimaal uur in de koelkast rusten. Draai hier van ca. 12 balletjes en braadt deze in de heter boter aan.Pas op! Door de ketjap wordt het snel bruin, zet het vuur wat lager en voeg de ui toe. Braadt deze mee met de balletjes en voeg wat water toe. Laadt alles ca. 20 minuten sudderen, eventueel nog water water met een bindmiddel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten