Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

dinsdag 30 oktober 2018

Pittige runderstoof in pindasaus voor de Slow Cooker


Ingrediënten:

  • 1 kg runderlappen met een randje vet in flinke dobbelstenen
  • 2 grote uien, gesnipperd
  • 2 teentjes knoflook, geperst
  • 6 à 8 flinke eetlepels pindakaas
  • 100 gr santen van een blok
  • 1 eetlepel sambal oelek
  • 1 eetlepel sambal badjak
  • 4 djeroek peroet blaadjes (citroenblad) (Amazing Oriëntal, Toko of sommige supers)
  • 2 theelepels verkruimelde trassi
  • 1 eetlepel tamarinde
  • 1 eetlepel goela djawa/palmsuiker
  • 1 eetlepel zout (naar smaak)
  • ½ kopje ketjap manis


Uien in S.C. legen met daarop het vlees en de overige ingrediënten. Even doorroeren. Voeg ca. 100 ml water toe. Zet de S.C. ¾ uur op HIGH en daarna zon 4 à 5 uur op LOW.
Halverwege even doorroeren. Tegen het einde even proeven of het vlees gaar is. Het is niet de bedoeling dat het vlees helemaal uit elkaar valt!

Lekker met witte rijst, sperzie- of snijbonen, koolsoorten, gefruite uitjes of seroendeng.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten