Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

vrijdag 4 mei 2012

Ayam Besengek 01

  • 500 gr kip in stukken of kipfilet in grove stukken
  • 2 cm santen (blok)
  • 3 eetlepels gesnipperde uien
  • 2 gesnipperde teentjes knoflook
  • 1 theelepel sambal trassi of sambal oelek met 1 theelepel trassi
  • 3 gepofte kemiries
  • 1 theelepel ketoembar
  • 1/2 theelepel djinten
  • 1 theelepel koenjit
  • 1 theelepel laospoeder
  • 1 eetlepel tamarinde
  • 2 sprieten sereh
  • 2 salamblaadjes
  • zout
  • olie
Wrijf uien, knoflook, sambal, gepofte kemirie, ketoembar, djinten, koenjit en laos door elkaar tot een brij.
Fruit ze in wat olie tot de uien geel worden. Bak de kip even mee en voeg er daarna, de santen toe met wat water. Voeg dan de salam en de sereh toe. Laat alles een half uurtje smoren en voeg de tamarinde erbij.
Laat dit nog een kwartiertje stoven.

1 opmerking:

  1. Ik krijg meteen trek als ik dit lees. Heb het recept bij mijn favorieten gezet!

    BeantwoordenVerwijderen