Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 15 mei 2016

Aspergesalade met kaas en eieren


Aspergesalade met kaas en eieren
(bij een buffet voor 10 personen)

1000 g asperges, schoongemaakt;
zout;
5 eieren, hardgekookt, grofgehakt;
250 g Leerdammerkaas; in smalle reepjes;
4 eetl. mayonaise; 
3 eetl. (Bulgaarse) yoghurt; 
1 eetlepel mosterd
versgemalen witte peper;
2 eetl. fijngehakte peterselie;
2 eetl, fijngesneden bieslook; 

Zet de asperges met ruim kokend water op. Voeg wat zout toe. Laat de asperges, met het deksel op de pan, 10 minuten koken. Schakel daarna de warmtebron uit en laat de pan met de asperges 10 minuten, met het deksel erop, staan. Laat de asperges daarna uitlekken en koud worden. Snijd de asperges in stukjes van 21/2 cm. Schep in een grote kom asperges, eieren en kaas door elkaar. Roer in een kommetje mayonaise en yoghurt tot een gladde saus. Voeg naar smaak zout en peper toe, en roer de peterselie erdoor. Schep de saus door de ingrediënten in de kom. Bestrooi de salade met bieslook.

Variatie: – Iets minder kaas en b.v. stukjes (been)ham erdoor
             – I.p.v. mosterd tomatenketchup


 Gekookte en gesneden asperges


 Hardgekookte eieren geprakt


 Gesneden Leerdammer kaas


 Yoghurtvinaigrette (zie Sauzen)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten