Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

dinsdag 3 mei 2016

Wortel met bosui uit de oven

Wortel met bosui uit de oven

  • - olijfolie (3 eetlepels)
  • - gemalen komijn (djinten) (1 theelepel)
  • - grof zeezout
  • - hazelnoten (50 gram)
  • - verse tijm (1 eetlepel)
  • - bosuitjes (8 )
  • - wortelen (1 bos)
  • - zwarte peper

  • Ovenschaal ovaal
  • aluminiumfolie
  • Bereiding:
  • Verwarm de oven op 180 graden Celsius.
  • Hak de hazelnoten grof.
  • Schil de wortelen met een dunschiller en snijd het puntje er af, laat een stukje groen van een cm zitten.
  • Snijd de worteltjes van de bosuitjes af en snijd aan de groene kant een cm van de uiteinden.
  • Snijd de worteltjes van de bosuitjes af en snijd aan de groene kant een cm van de uiteinden.
  • Verdeel de worteltjes en de bosui in de ovenschaal.
  • Schep in een kommetje de tijm met de hazelnoten, een theelepel grof zeezout, een theelepel versgemalen zwarte peper en de komijn door elkaar.
  • Strooi dit mengsel over de bosui.
  • Sprenkel de olijfolie er over.
  • Doe aluminiumfolie erover.
  • Rooster de wortelen en bosuitjes in de oven in 45 minuten tot ze beetgaar zijn en licht kleuren, schep ze af en toe om.
  • Na 45 minuten haal de aluminiumfolie eraf een rooster nog 15 minuten de groenten zonder de folie.


Naar een recept van Dekamarkt; dit is mijn versie daarvan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten