Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

dinsdag 24 januari 2017

Laksa met kip - 4 personen

Laksa met kip
Dit recept staat bij Boodschappen.nl, maar heeft veel en veel te veel eiermie in de receptuur.
Dit is zoals ik het nog een keer ga maken!
Ingrediënten
4 personen
2 eetlepels zonnebloemolie
1 ui (gesnipperd)
1 teentje knoflook (in plakjes)
1 verse gember (geschild, geraspt, ca. 2 cm)
3 eetlepels gele currypasta
300 gram kipfilets (in blokjes)
400 milliliter kokosmelk
1 liter kippenbouillon
200 gram diepvriesdoperwten
125 gram eiermie
125 gram taugé
1 handje koriander (fijngehakt)
2 lente-/bosuitjes (in ringen)
1 limoen (in partjes)

Bereiden
Verhit de olie in een soeppan en bak hierin de ui, knoflook, gember en currypasta circa 1 minuut.
Voeg de kipfilet toe en bak deze rondom goudbruin. Voeg de kokosmelk en bouillon toe en laat circa 10 minuten pruttelen.
Voeg vervolgens de erwten toe en kook de mie in 6 minuten gaar in de bouillon.
Schep de taugé op de soep en garneer met de koriander en bosui. Serveer de laksa met partjes limoen.
Garneren met een hard gekookt ei en gefruite uitjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten