Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

dinsdag 12 september 2017

Atjar Tjampoer - Gemengd zuur (van nasigroenten)


Atjar Tjampoer - Gemengd zuur 

1 pak nasigroenten met 1 rode peper 
2 teentjes knoflook, geperst
olie om te bakken
3 kemiries fijngestampt
1 theelepel koenjit
1 theelepel gemalen gember uit een potje of vers of -poeder
2 eetlepels suiker
zout
8 eetlepels witte wijnazijn

Haal zoveel mogelijk de stukjes gesneden ui uit de nasigroenten. Snijd de peper fijn en verwijder zo nodig de pitjes. Houd je van pittig laat ze erin. 

Verhit de olie in een pan en fruit hierin de ui, de knoflook, de kemiries, de koenjit, de rode peper en de gember goudbruin. 
Breng de azijn aan de kook met de kruiden en de suiker en voeg de nasigroenten toe. 
Laat dit enkele minuten meekoken, laat de groenten lekker knapperig.

Schep alles in een schaal e laat afkoelen. 

Dit is enkele dagen houdbaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten