Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 23 september 2017

Louisiana Coleslaw


Louisiana Coleslaw
8 personen
Bijgerecht
10 minuten (of meer als je de groenten zelf vers snijdt)
Overheerlijke Coleslaw gewoon van AH bewaard voor het nageslacht en mijzelf


Ingrediënten:

  1. 6 el mayonaise
  2. 4 el appelciderazijn
  3. 2 el grove mosterdpoeder
  4. 1 tl mosterdpoeder
  5. 2 el honing
  6. 300 gr gesneden rode kool
  7. 300 gr gesneden witte koolsalade
  8. 1 rode ui
  9. 1 wortel
  10. 1 el bladpeterselie

Meng voor de dressing de mayonaise met de appelciderazijn, grove mosterd, mosterdpoeder, honing en peper en zout naar smaak. Snijd de rode en witte kool fijn, snipper de ui, snijd de wortel julienne of rasp deze en hak de peterselie fijn. Meng in een saladekom de rode kool, witte kool, rode ui, wortel en peterselie goed door elkaar. Meng de dressing erdoor.

Bereidingstip:


Als je de dressing pas op het laatste moment toevoegt, blijft de koolsalade lekker knapperig.

Bron: Allerhande 2017 nr. 06

Geen opmerkingen:

Een reactie posten