Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

woensdag 20 april 2011

Sperziebonen met pindakaas


Dit recept is weer eens - een beetje van ..... en een beetje van mezelf.
Het oorspronkelijke recept is met tomaten, dus heel wat anders dan pindakaas. Maar wij vonden deze sperziebonen heel lekker en pittig, maar dat light aan jezelf.

  • 500 gram sperziebonen
  • 1 flinke theelepel sambal oelek (voor ons dan)
  • 1 theelepel paprikapoeder
  • 1 flinke scheut ketjap manis
  • 1 gesnipperde ui
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 1/2 bouillonblokje
  • 1 teentje knoflook, geperst
  • 1 flinke eetlepel pindakaas
  • 2 bosuitjes, fijn gesneden
Verhit de olie en fruit hierin, onder voortdurend roeren, de ui totdat hij goudgeel ziet en voeg de knoflook toe.
Voeg de sperzieboenen, sambal, paprikapoeder met de ketjap en het bouillonblokje met net zoveel water dat alles een beetje vochtig is. Laat de sperziebonen bijna gaar koken (een stevige beet). Ca. 10 minuten. Voeg tot slot de pindakaas (eventueel met nog wat water) toe en bestrooii met de bosuitjes.

Lekker met de pittige gehaktballen en witte rijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten