Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 23 juli 2011

Honing


Ik kreeg vorige week van iemand die bijen houdt een pot honing met onderstaande bijlage.

quote
Thee met honing is desinfecterend.

We weten dat honing effectief werkt tegen verkoudheidssymptomen, als hoesten en niezen.
Men heeft nu ontdekt hoe dat komt. In honing zit het enzym glucoseoxidase, dit verandert suiker in waterstofperoxide, een desinfecterend werkende stof met als gevolg dat bacteriën en virussen worden geweerd. Het beste is de honing met warme thee te drinken, omdat de hitte de helende krachten activeert.

unquote

Ik heb dit geprobeerd te drinken. Nu drink ik zo wie zo alleen thee als ik ziek ben en al helemaal niet als deze zoet is. 'Als geneesmiddel' moet ik dan 'echt' door de zoete thee heen buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten