Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

woensdag 13 juli 2011

Witlof-appelsalade met gember


Ingrediënten:

  • 1 struikje witlof
  • 1 Granny Smith appel
  • 1 limoen of citroen
  • 2 eetlepels olijfolie, extra viergine
  • 1 theelepel honing
  • 2 bolletjes gember (potje)
  • 1 eetlepel gembernat (potje)
  • 10 walnoten
  • 2 eetlepels gedroogde cranberries
Pers de limoen of citroen uit en schenk ze in een schaal.
Verwijder de harde kern uit de witlof en snij deze in reepjes. Was en spoel uit.
Was de appel, snij de appel in vieren en verwijder het binnenste. Snij de appel met schil in plakjes. Doe witlof en appel bij de limoen/citroen om kleuren te voorkomen.

Doe in een kommetje de olijfolie, de honing het gembernat en snijd de gemberbolletjes in heel kleine stukjes. Plet de walnoten.

Schenk het kommetje met olijfolie over de witlof en de appel en strooi de cranberries erboven.
Hussel nu alles door elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten