Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

vrijdag 6 januari 2012

Andijviestamppot met crème fraîche (2 personen)

Wij zijn maar met ons tweetjes en normaal als ik aardappelen eet heb ik voor ons beiden 6 stukken aardappel, d.w.z. grote aardappelen doormidden gesneden. Bij een stamppot verdubbel ik deze hoeveelheid.

ca. 10 à 12 aardappels
1 à 2 handen gesneden andijvie
1 bekertje crème fraîche
1 theelepel mosterd
250 gr spekblokjes om uit te bakken (ouderwetse kaantjes kan natuurlijk ook)
1 à 2 bosuitjes in ringetjes gesneden
zout naar smaak (spekjes zijn ook zout)

Kook de aardappelen gaar in 20-25 minuten. Bak intussen de spekblokjes uit en laat uitlekken. Giet de aardappelen af en doe de crème fraîche erbij met de andijvie, mosterd, spekblokjes en
de bosuitjes. Schep goed door en verwarm alleen maar.

Lekker met b.v. een beenhammetjes of karbonade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten