Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 7 januari 2012

Varkenshaas met chutney

400 gr varkenshaas
zout en peper
100 gr boter
1 eetlepel worcestershiresaus
tomatenketchup
0,5 dl mangochutney
zilveruitjes
augurken
peterselie

Wrijf de varkenshaas in met zout en peper, verhit de boter en bak het vlees aan beide kanten mooi bruin. Giet dan de boter af, draai het vuur lager en voeg de worcestershiresaus toe.
Neem het vlees uit de pan en houd het vlees warm op een schaal. Doe wat water bij de saus en laat dit inkoken. Voeg dan 2 eetlepels tomatenketchup en de chutney toe en maak het geheel op smaak af. Voeg dan de zilveruitjes en kleingesneden augurkjes bij de saus.
Snijd het vlees in plakjes en schenk de saus over de varkenshaas en dien op met fijngesneden peterselie.

P.S. Bij mij was de varkenshaas - naar mijn smaak - iets te rood en heb deze 1 minuut mee laten garen in de saus.

De saus heeft een zoetzure smaak.
Lekker met sperziebonen en (gebakken) aardappelen.

1 opmerking:

  1. Hallo Lidy,

    Is dit misschien een gerecht dat je ook wel op www.ikmaakdelekkerste.nl wilt plaatsen?

    Groeten,

    Tamara
    info@ikmaakdelekkerste.nl

    BeantwoordenVerwijderen