Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

woensdag 5 februari 2014

Mihoensalade met pittige kipfilet



  • 80 gr mihoen (rijstnoedels)
  • 6 el olijfolie
  • 350 gr kipfilet, in repen
  • 2/3 bakje boemboe ajam paniki
  • 125 gr sjalotjes, in dunne plakjes
  • 3 teentjes knoflook, in dunne plakjes
  • 1 el limoensap
  • 2 el honing
  • 3 el zoute ketjap (ketjap asin)
  • 1,5 el zoete sojasaus (ketjap manis)
  • 1,5 tl sesam olie
  • 2 el fijngesneden koriander
  • 2 groene en 2 rode pepers, in dunne ringen, zaad verwijderd
  • 1 mango, geschild, in blokjes
Mihoen ca. 2 minuten in kokend water laten weken, afgieten en in een zeef laten uitlekken. In 2 el olijfolie kipfilet in ca. 5 minuten rondom aanbakken. 2 dl water en 2/3 boemboe toevoegen en kip op zacht vuur in ca. 20 minuten gaar stoven. In 2 el olijfolie sjalot en knoflook in ca. 5 minuten knapperig bakken en op keukenpapier laten uitlekken. Voor dressing limoensap, honing, sojasauzen, sesamolie, 2 el olijfolie en 1 el braadvocht van de kip mengen. 
Mihoen mengen met de sjalojest, knoflook, mango en peperringen. Dressing en korianderblaadjes erdoor scheppen en ca. 20 minuten laten intrekken. Kipreepjes uit saus nemen en over salade verdelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten