Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 2 februari 2014

Peri-Peri chicken salad uit Kaapstad

Peri-Peri salad uit Kaapstad

4 personen

Voor de marinade:

2 tenen knoflook, geperst
1-2 verse rode chilipepers, fijngesneden zonder zaad
1 tl geraspte gemberwortel
1 el grofgehakte korianderblaadjes
4 el ketjap
1 el citroen- of limoensap

Voor de salade:

400 g kipfilet, in dunne plakken gesneden
3 el zonnebloemolie
100 g taugé
300-400 g rode kool, heel fijn gesneden
3 grote winterwortelen, in lange dunne repen
1 el korianderblaadjes

Sojadressing:
8 el citroen- of limoensap
1 el fijngesneden korianderblaadjes
1 tl korianderzaadjes
4 el ketjap
1 lente-uitje, in ringetjes
Meng alle ingrediënten voor de marinade in een kom. Doe de plakjes kip in de marinade en laat ze ca 30 min in de koelkast marineren. Schep de kipplakjes uit de marinade. Verhit de olie. Bak de kip al omscheppend ± 4 min in de hete olie. Schep de kip uit de pan en zet hem apart. Breng ½ l water aan de kook en overgiet er de taugé mee. Laat de taugé uitlekken. Leg een bergje rode kool in het midden van elk bord. Strooi er een deel van de taugé omheen. Leg daarop de wortelreepjes. Leg de kipplakjes er omheen. Meng alle ingrediënten van de sojadressing door elkaar en sprenkel rondom en over de salade. Garneer met korianderblaadjes. Lekker met donker meergranenbrood en boter. Voor 4 personen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten