Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

dinsdag 4 februari 2014

Pasta (tagliatelle) met zalm en rucola

400 gr tagliatelle
zout, peper
4 el olijfolie
4 sjalotjes fijngesneden
4-5 el sherry of witte wijn
5-6 el crème fraîche
400 gr gerookte zalm, in repen
4 (tros)tomaten, ontveld, zaadjes verwijderd, in blokjes
200 gr rucola
75 gr versgeraspte Parmezaanse kaas

Tagliatelle in ruim kokend water met zout en een scheut olijfolie volgens gebruiksaanwijzing gaar koken. Olie verhitten en hierin de sjalotjes ca. 5 minuten bakken. Sherry of witte wijn toevoegen en 2-3 minuten inkoken. Crème fraîche toevoegen en ca. 2 minuten zachtjes koken. Zalm en tomaatblokjes erdoor roeren en ca. 2 minuten meeverwarmen. Rucola door saus roeren en gerecht op smaak brengen met zout en peper.
Zalmsaus door taglaitelle scheppen en serveren met Parmezaanse kaas

4 personen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten