Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

donderdag 20 februari 2014

Piendang ketjap van rundvlees


Foto: Lekker vanavond piendang ketjap. Is nu bijna klaar.


Ondanks dat wij maar met ons tweetjes zijn, maak ik altijd een flinke pan 'Indisch" vlees. Wat ik niet gebruik vries ik in in kleine porties voor een dagje 'luie vrouw".
  • 750 à 1000 gr rundvlees in grove stukken gesneden
  • 2 eetlepels olie of  boter om te bakken
  • 2 uien fijngesneden
  • 1 à 2 teentjes knoflook, geperst
  • 1 flinke theelepel sambal oelek
  • 1 theelepel trassi
  • 1,5 theelepel laospoeder
  • 1 eetlepel gember uit een potje of vers dat mag natuurlijk ook
  • 1 eetlepel sereh uit een potje of 1 stengel
  • 1 eetlepel tamarinde
  • 1.2 kopje ketjap manis
  • zout
Dit is zoals ik het deze dag heb gemaakt.
Verhit boter in een pan en als het bruin is voeg je het vlees eraan toe. Als het vlees rondom bruin is gebraden voeg de de uien en de knoflook toe en laat even mee bruinen. Voeg dan de kruiden toe en tot slot de ketjap (eigenlijk een hele flinke scheut). Wil jet jet pittiger neem dan wat meer sambal of gebruik een rode peper.
Lekker met witte rijst en een spruiten schotel.... (al dan niet op z'n Indisch).

1 opmerking:

  1. Hi! I would like to invite you to check out our site www.volrecepten.be. Adding your blog to our site will make your recipes available to many more users and will help you to receive more visits.
    If you like the idea of being found on our page, please, add your blog here http://www.volrecepten.be/registreer-u-voor-de-topblogs-met-recepten.
    I hope to see you there soon!

    BeantwoordenVerwijderen