Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 15 augustus 2010

Aardbeien met balsamico en zwarte peper



4 personen

6 eetlepels balsamicoazijn
100 gr suiker
grofgemalen zwarte peper
500 gr aardbeien, in vieren gesneden
2 takjes munt

Voorbereiden

In pan met dikke bodem azijn aan de kook brengen en al roerend suiker oplossen. Royaal peper erboven malen. Balsamicosiroop over aardbeien schenken en 1 uur marineren, af en toe omscheppen.

Bereiden
Aardbeien met siroop in vier coupes scheppen. Garneren met takje munt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten