Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 8 augustus 2010

Petra's vegetarische linzensalade

Dit gerecht hadden wij enkele weken geleden gegeten bij Petra op de tuin; vandaag gebarbecued (in de regen) met De Lutsen en de Borburgjes. Voor een bijgerecht bij de BBQ is dit precies goed.

Helaas vergeten een foto ervan te maken. Sorry!!!

Bijgerecht voor bij de BBQ (6 personen)

Ingrediënten:
200 gr gekookte, uitgelekt (of blik)
½ groene paprika, zaadlijsten en verwijderd en heel klein gesneden
3 kleine trostomaatjes, zaadlijsten verwijderd en heel klein gesneden
100 gram feta, heel klein gesneden
2 bosuitjes, in ringetjes gesneden
1 teentje knoflook, fijngesneden
2 eetlepels geroosterde pijnboompitten
¼ stuk courgette, geschild en heel klein gesneden
rucola

voor de vinaigrette:
4 eetlepels olijfolie, extra viergine
1 eetlepel witte wijnazijn
1 theelepel mosterd
1 theelepel honing
peper en zout

Doe alle ingrediënten in een kom en meng goed door elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten