Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 15 augustus 2010

Rucoladesalade met parmaham en aardbeiendressing


Voorgerecht


Ingrediënten


* 4 eetlepels olijfolie
* 100 g Parmaham
* 1 sinaasappel
* 200 g aardbeien
* 1 eetlepel balsamicoazijn
* 1/2 theelepel suiker
* zout
* (versgemalen) peper
* 2 eetlepels gepelde pistachenoten
* 1 rijpe avocado
* 1 eetlepel citroensap
* 1 zak gemengde rocket slamelange (75 g)

Materialen


* keukenpapier
* staafmixer

Bereiden

In koekenpan 1 eetlepel olie verhitten. Parmaham in reepjes snijden en in ca. 3 minuten krokant bakken. Sinaasappel uitpersen. Aardbeien wassen, voorzichtig droogdeppen met keukenpapier en kroontjes verwijderen. Helft van aardbeien halveren. Rest van aardbeien met sinaasappelsap, rest van olie, azijn en suiker met staafmixer pureren tot gladde dressing. Op smaak brengen met zout en peper. Pistachenoten grof hakken. Avocado schillen, halveren en pit verwijderen. Helften in schijfjes snijden en besprenkelen met citroensap. Sla over vier borden verdelen. Avocado en aardbeien erover verdelen. Dressing erover schenken en salade bestrooien met pistachenoten en stukjes ham.

Bron: Allerhande juli 2000

Geen opmerkingen:

Een reactie posten