Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 10 juli 2010

Siciliaanse kip


Siciliaanse kip

Voorbereidingstijd: 20 minuten
Bereidingstijd: 50 minuten

2 eetlepels zuivere olijfolie
4 kippenbouten
1 fijngehakte ui
1 flinke theelepel sambal oelek of 1 verse Spaanse peper, ontpit en fijngehakt (meer naar smaak)
1 geplet teentje knoflook
4 grofgehakte zongedroogde tomaatjes in olie
250 gr in dunne plakjes gensneden champignons
300 ml passata
150 ml droge witte wijn
1 theelepel Italiaanse kruiden (gedroogd)
1 eetlepel versgehakte basilicum
peper en zout

Verhit de olie in een grote stoofpan, voeg de lip toe en sauteer op een matig vuur tot de kip aan alle kanten goudbruin is. Schep met een spatel op een bord en zet apart.
Doe ui, sambal/peper en knoflook in de pan en bak ongeveer 5 minuten tot de groenten zacht zijn. Roer geregeld om. Roer er gedroogde tomaten en champignons aan toe en stoof nog 5 minuten. Doe er vervolgens passata, witte wijn en kruiden bij en breng op smaak met zout en peper. Breng al roerend aan de kook en doe de kip terug in de pan, samen met de jus die is uitgelekt. Deksel op de pan en laat nog 40 minuten stoven. Controleer of de kip gaar is door er met een vleesvork of vork in the prikken.
Breng op smaak.

Dien warm op met pasta die gemengd is met olijfolie en verse kruiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten