Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 17 juli 2010

Tips


Tip 1
Gebruik bij gerechten waarbij santen/kokosmelk in verwerkt is tamarinde ipv van citroensap. Kokosmelk gaat schiften in combinatie met citroensap.


Tip 2

Sluit gerechten waarin santen is verwerkt af met een schone theedoek ivp van een deksel, zodat het niet gaat schiften en zet het op een koele plaats.

Tip 3
Gebruik verse kruiden en specerijen om een betere aroma te verkrijgen.

Tip 4
Kook een dag van te voren zodat de kruiden en specerijen goed in het vlees of de groenten kunnen trekken. De andere kant is dat jezelf uitgerust je gasten kunt ontvangen. De meeste gerechten kunnen in een oven of magnetron worden verwarmd.

Tip 5
Als de ile in een Indonesische gerecht komt boven drijven, dan is het gerecht gaar. Dat kan dus soms een tijdje duren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten