Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zaterdag 31 juli 2010

Kankung pedis - Spinazie pedis


1 eetlepel ketoembar
1 theelepel djinten
1 theelepel zwarte peper
5 rode pepers, zaadjes verwijderd en in stukjes gesneden
4 eetlepels rode ui, gesnipperd
4 teentjes knoflook, uitgeknepen
2 theelepels laospoeder
1 serehstengel (gekneusd) of gebruik uit een potje 1 theelepel
2 flinke theelepels kemirie pasta (portje Koningsvogel)
1 theelepel trassi
2 à 3 cm santen van een blok
zout
olie
750 gr spinazie gewassen en iets in stukken gesneden

Omdat wij hier geen (in ieder geval niet in Heemskerk) kankung kunnen kopen, heb ik verse spinazie gebruikt!!!
Verhit de olie in een wok en fruit hierin de ui, knoflook en peper; voeg de overige kruiden toe en laat alles zo’n 2 à 3 minuten pruttelen. Voeg de santen toe met wat water.
Tot slot de spinazie en laat dit bijna slap worden.
Lekker met een vleesgerecht en witte rijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten