Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 25 juli 2010

Zomerpasta met tuinerwten en munt


Een heerlijk pastagerecht - net ff anders dan anders.

Ingrediënten
· 300 g tagliatelle met ei (pasta, zak 500 g)
· 200 g peultjes
· 4 el olijfolie extra vierge
· 2 sjalotten, gesnipperd
· 1 teen knoflook, fijngesneden
· 250 g tuinerwten (pak 450 g, biologisch, diepvries)
· 1 stukje Grana Padano 32+ (kaas, 100 g)
· 1/2 bakje verse munt (a 15 g), alleen de blaadjes

Bereiden

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar. Voeg de laatste 3 min. de peultjes toe.
Verhit ondertussen 2 el olie in een koekenpan en fruit de sjalotten 4 min. Voeg de knoflook en de bevroren tuinerwten toe en fruit 2 min. mee. Breng op smaak met peper en zout. Schaaf met een kaasschaaf plakjes van de kaas.
Giet de pasta en de peultjes af. Schep om met de rest van de olie, de sjalotten en de tuinerwten. Bestrooi met de munt en de kaas.

Bron: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=646700&source=Allerhande+07+2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten