Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 25 juli 2010

Zomerse makreelsalade


Dit recept heb ik gemaakt naar een recept van http://www.visopzijnbest.nl/371/zomerse-makreelsalade; mijn ingrediënten staan hieronder:

2 personen (maaltijdsalade


2 blikjes John West makreelfilet in water )125 gr)
4 zongedroogde tomaatjes, in stukken gesneden
een paar takjes peterselie. fijngehakt
een paar takjes basilicum (blaadjes
1/2 courgette, in dunne plakken
50 gr rucola
1 rode paprika
1/2 potje zwarte olijven

Voor de dressing:

3 eetlepels olijfolie
2 eetlepels limoensap
1 eetlepel grove mosterd
peper en zout

Snij de courgette in dunne plakken en besmeer deze met olijfolie. Verwarm de grillpan en rooster de courgette aan beide zijde. Laat ze afkoelen.
Snij de paprika doormidden, verwijder de zaadlijsten en leg ze vlak onder de grill zodat je het vel kunt verwijderen. Let op dat de boel niet gaat blakeren.
Meng voor de dressing alle ingrediënten door elkaar en maak op smaak met zout en peper.

Meng alle ingrediënten samen met de dressing door elkaar.
Lekker met stokbrood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten