Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

maandag 10 januari 2011

Indische koolsoep


Ingrediënten:

  • 1/2 gesneden1/2 Chinese kool (ca.400 g)
  • 1 prei, gesneden
  • 1 kipfilet, in stukken
  • 1 pot kippenbouillon met vlees
  • een paar nestjes mie of vermicelli
  • 4 eetl. ketjap manis
  • 1 theel. sambal oelek
  • gefruite uitjes
  • 1 zakje kroepoek

Bereiding:
Kook de stukjes kipfilet gaar in de bouillon en zoals water als op de pot staat aangegeven. Voeg de mie of vermicelli en de prei toe en als deze bijna gaar is voeg je er de Chinese kool aan toe.

Schenk de ketjap erover en roer de sambal oelek erdoor.

Schep de soep op een bord/kom en garneer met de gefruite uitjes en kroepoek.

De heer des huizes vond deze soep heerlijk.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten