Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 2 januari 2011

Tonijnsalade met stokbrood

De oorspronkelijke titel van dit recept is Pan Bagnat van het voorlichtingsbureau Brood.
Mijn recept is voor 2 personen...
Ik heb dit naar eigen inzicht, smaak en het hebben van de juiste ingrediënten aangepast.
Wat heb ik gebruikt:

  • 1 klein teentje knoflook
  • 1 eetlepel limoen- of citroensap
  • 3 eetlepels olijfolie extra viergine
  • zwarte peper
  • 1 grote vleestomaat, in stukken gesneden
  • 1/4 komkommer, geschild en in blokjes gesneden
  • 1/3 gele paprika, in stukjes gesneden
  • ca. 100 gr gemengde salade (kan van alles zijn)
  • 1 bosuitje, fijngesneden
  • 1 klein blikje tonijn in olie
  • 1 klein blikje tonijn met groenten
  • 2 eetlepels kappertjes
  • 2 gedroogde tomaten (in olie) in stukjes gesneden
  • handje zwarte olijven zonder pit in stukken gesneden
Doe alle ingrediënten in een kom en meng goed door elkaar.
Lekker met b.v. stokbrood, Turks brood of 'whatever'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten