Welkom

Ik hou van koken en heb in de loop der jaren ....tig recepten verzameld.

Op dit blog vermeld ik mijn favoriete recepten en wat de familie lekker vindt. En, omdat ik wat aan het opruimen ben in kooktijdschrijftenland, bewaar ik op dit blog ook recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn.

Dit zijn recepten uit binnen- en buitenland (met een warm hart voor de Aziatische keuken).

zondag 2 januari 2011

Java a go go - pittige indonesisch kipgerecht

Ingrediënten voor 4 personen

  • 1 kg kip naar keuze (pootjes, bouten)
  • 4 rode lomboks
  • 5 sjalotjes
  • 2 teentjes knoflook
  • 1 djeroek peroet
  • 1 theelepels trassi
  • 1 eetlepel tamarinde
  • 2 eetlepels ketjap manis
  • zout naar smaak

    Voorbereiding

    De lomboks, uien, trassi en zout fijnmalen en fruiten in de olie. Voeg hierbij de in stukken gesneden kip en bak deze mee. Voeg dan de tamarinde, de ketjap, het djeroek peroetblaadje toe.

    Bereidingswijze

    Laat alles op een zacht vuur in ca. 45 minuten gaar sudderen en draai af en toe om. Voeg, indien nodig, wat water toe om aanbakken te voorkomen. Voeg vlak voor het opdienen de mosterd toe.

Bron: Van Mond tot Mond uit 1967 van Indisch Tijdschrift Tong Tong

1 opmerking: